Inwentaryzacja sieci sklepów z biżuterią i akcesoriami na całym świecie
Firma RGIS nawiązała współpracę z klientem dysponującym siecią punktów sprzedaży w 43 krajach i oferującym modną biżuterię oraz akcesoria.
WYMAGANIA
Klient oczekiwał przygotowania ujednoliconego procesu oraz procedur do wykonania inwentaryzacji w ponad 2500 sklepach. Najważniejsze założenia przedstawiały się następująco:
- Globalny zasięg
- Ujednolicone raportowanie każdego procesu w każdym kraju
- Przynajmniej 97% dokładności liczenia
- Umożliwienie przeprowadzenia wyrywkowych kontroli przez pracowników sklepu
- Wskazanie 25 pozycji z najwyższym poziomem strat
ROZWIĄZANIE
W celu sprostania wymaganiom klienta, firma RGIS podjęła następujące kroki:
- Zaangażowano doświadczone zespoły audytorów
- Przeanalizowano zróżnicowane wymagania w każdym z krajów aby przygotować ujednolicony system raportowania wyników
- Pracownicy sklepów wykonywali przynajmniej 10% wyrywkowych kontroli
- Manager nadzorujący inwentaryzację przeprowadzał kontrolę trzech stref każdej z osób liczących
- Wskazano 25 największych różnic w każdym z departamentów
REZULTATY
Dzięki współpracy z firmą RGIS, klient osiągnął następujące korzyści:
- Ustalono trendy sprzedażowe dla różnych regionów
- Ujednolicono procedury oraz system raportowania bez względu na kraj
- Osiągnięto dokładność liczenia rzędu 98%
- Przygotowano dokładne raporty dla każdego sklepu