Inwentaryzacja środków trwałych z użyciem technologii RFID

Jedna z najbardziej znanych firm działających w branży kosmetycznej, wytwarzająca produkty do makijażu, pielęgnacji ciała, farby do włosów oraz perfumy, podjęła współpracę z firmą RGIS. Firma posiada ponad 500 znanych marek produktów obejmujących wszystkie kategorie branży kosmetycznej. Dysponuje również dużą liczbą fabryk oraz biur na całym świecie, a jeden z największych zakładów produkcyjnych mieści się w Polsce.

WYMAGANIA
Klient zakupił system RFID służący do zarządzania składnikami majątku i potrzebował wsparcia w jego wdrożeniu, jak również oznaczeniu środków trwałych.

Firma potrzebowała doświadczonego dostawcy usług, który będzie w stanie przeprowadzić proces na terenie całego kraju w następujący sposób:

  • Wdrożenie nowego system w biurach, centrach logistycznych, sklepach oraz punktach szkoleniowych
  • Zweryfikowanie poprawności zapisów w istniejącym rejestrze
  • Zaprogramowanie tagów RFID przy użyciu zakupionego systemu
  • Zeskanowanie nowo oznaczonych tagami środków trwałych i dodanie ich do nowego rejestru

ROZWIĄZANIE
W celu poprawnego przeprowadzenia procesu, firma RGIS przeprowadziła następujące działania:

  • Doświadczona ekipa inwentaryzacyjna zweryfikowała istniejące środki trwałe w lokalizacjach i oznaczyła je tymczasowymi etykietami z numerem
  • Znaczniki RFID zostały indywidualnie zaprogramowane oraz zaopatrzone w wydrukowany kod kreskowy
  • Wymieniono etykiety tymczasowe na przygotowane znaczniki RFID
  • Przy użyciu skanerów zostały zebrane dane dotyczące nowo oznaczonych składników majątku

REZULTATY
Dzięki współpracy z firmą RGIS, klient uzyskał następujące korzyści:

  • Oznaczono ponad 4 600 składników majątku z wykorzystaniem tagów RFID we wszystkich lokalizacjach
  • Dzięki wydrukowaniu kodu kreskowego na poszczególnych znacznikach istnieje możliwość pojedynczego zeskanowania nieresponsywnego znacznika za pomocą skanera podczerwieni
  • Spis wykazał składniki majątku nie ujęte wcześniej w rejestrze, które zostały oznaczone i dodane do bazy
  • Zidentyfikowano zmiany w zakresie rozlokowania składników majątku, co było skutkiem ograniczonego użytkowania niektórych przestrzeni podczas pandemii
  • Zaktualizowano rejestr środków trwałych oraz dodano brakujące informacje na temat składników
  • Dzięki dysponowaniu dokładnymi danymi, klient może obecnie płynnie nadzorować przemieszczenia środków trwałych pomiędzy lokalizacjami