Audyt łańcucha dostaw

Duża sieć handlowa, posiadająca 10 860 sklepów w 33 krajach i odnotowująca wizyty ponad 13 milionów klientów każdego dnia, nawiązała współpracę z firmą RGIS.

WYMAGANIA
Klient posiadający formaty sklepów od hiper- i supermarketów, po sklepy osiedlowe współpracuje z firmą RGIS od 2003 roku. Nowy projekt dotyczył kontroli procesu kompletowania zamówień w dwóch centrach logistycznych w następujących celach:

  • Zidentyfikowanie ilości oraz rodzajów błędów w procesie przygotowywania i pakowania przesyłek (błędne referencje lub ilości sztuk)
  • Zebranie danych pozwalających na opracowanie metody redukcji strat w magazynach oraz sklepach
  • Zwiększenie niezawodności system przygotowywania zamówień
  • Zwiększenie efektywności pracy zespołów i jakości przygotowywania zamówień dla sklepów
  • Zminimalizowanie różnic pomiędzy stanem faktycznym, a znajdującym się w systemie

ROZWIĄZANIE
Dzięki współpracy z firmą RGIS klient osiągnął następujące korzyści:

  • Przez jeden miesiąc zespoły RGIS, każdy składający się z 2 doświadczonych audytorów, przeprowadzały losowe kontrole na próbie pięciu palet z danej dostawy
  • Zespoły przydzielano zgodnie z harmonogramem dostaw
  • Generowano listę produktów dla danej dostawy
  • Sprawdzono poprawność zapisów w systemie ze stanem faktycznym w strefach pakowania lub strefach dostaw
  • Przygotowano program analizujący poziom strat
  • Opracowywano cotygodniowy raport zawierający następujące dane:
    • Procent błędnych zapisów w każdym zamówieniu
    • Ilość oraz wartość strat dla danej dostawy, magazynu lub sklepu
    • Listę towarów narażonych na największe straty

REZULTATY
Dzięki współpracy z firmą RGIS klient osiągnął następujące korzyści:

  • Zredukowano o 30% czas rozpatrzenia reklamacji sklepu
  • Dostarczono wiarygodne wyniki dotyczące poziomu strat
  • Dzięki współpracy z firmą zewnętrzną w kwestii audytu, pracownicy magazynu mieli więcej czasu na przygotowywanie zamówień
  • Poprawiono terminowość i dopasowanie dostaw do oczekiwań sklepów
  • Zminimalizowano liczbę błędów w przygotowaniu dostaw, a co za tym idzie, liczbę reklamacji ze sklepów