Audyt łańcucha dostaw
Duża sieć handlowa, posiadająca 10 860 sklepów w 33 krajach i odnotowująca wizyty ponad 13 milionów klientów każdego dnia, nawiązała współpracę z firmą RGIS.
WYMAGANIA
Klient posiadający formaty sklepów od hiper- i supermarketów, po sklepy osiedlowe współpracuje z firmą RGIS od 2003 roku. Nowy projekt dotyczył kontroli procesu kompletowania zamówień w dwóch centrach logistycznych w następujących celach:
- Zidentyfikowanie ilości oraz rodzajów błędów w procesie przygotowywania i pakowania przesyłek (błędne referencje lub ilości sztuk)
- Zebranie danych pozwalających na opracowanie metody redukcji strat w magazynach oraz sklepach
- Zwiększenie niezawodności system przygotowywania zamówień
- Zwiększenie efektywności pracy zespołów i jakości przygotowywania zamówień dla sklepów
- Zminimalizowanie różnic pomiędzy stanem faktycznym, a znajdującym się w systemie
ROZWIĄZANIE
Dzięki współpracy z firmą RGIS klient osiągnął następujące korzyści:
- Przez jeden miesiąc zespoły RGIS, każdy składający się z 2 doświadczonych audytorów, przeprowadzały losowe kontrole na próbie pięciu palet z danej dostawy
- Zespoły przydzielano zgodnie z harmonogramem dostaw
- Generowano listę produktów dla danej dostawy
- Sprawdzono poprawność zapisów w systemie ze stanem faktycznym w strefach pakowania lub strefach dostaw
- Przygotowano program analizujący poziom strat
- Opracowywano cotygodniowy raport zawierający następujące dane:
- Procent błędnych zapisów w każdym zamówieniu
- Ilość oraz wartość strat dla danej dostawy, magazynu lub sklepu
- Listę towarów narażonych na największe straty
REZULTATY
Dzięki współpracy z firmą RGIS klient osiągnął następujące korzyści:
- Zredukowano o 30% czas rozpatrzenia reklamacji sklepu
- Dostarczono wiarygodne wyniki dotyczące poziomu strat
- Dzięki współpracy z firmą zewnętrzną w kwestii audytu, pracownicy magazynu mieli więcej czasu na przygotowywanie zamówień
- Poprawiono terminowość i dopasowanie dostaw do oczekiwań sklepów
- Zminimalizowano liczbę błędów w przygotowaniu dostaw, a co za tym idzie, liczbę reklamacji ze sklepów