Inwentaryzacja supermarketów w celu identyfikacji poziomu ubytku zapasów

Sainsbury’s jest jednym z największych sprzedawców żywności w Wielkiej Brytanii. Posiada ponad 1100 sklepów oraz ponad 90 000 różnych produktów dostępnych dla klientów. Poza żywnością oferuje klientom również odzież, artykuły pierwszej potrzeby i usługi finansowe.

WYMAGANIA

Sainsbury’s potrzebował niezawodnego partnera specjalizującego się w inwentaryzacjach, ponieważ:

  • Potrzebował zrozumieć powody utraty zapasów.
  • Wymagał najwyższej dokładność wszystkich zebranych danych.
  • Oczekiwał strategicznego planu wykonania usługi we wszystkich sklepach.
  • Potrzebował bezstronnego i weryfikowalnego przeglądu wszystkich zapasów.

ROZWIĄZANIE

Sainsbury’s postanowił współpracować z RGIS, aby zrealizować inwentaryzację we wszystkich sklepach w całym kraju. Wymagania były następujące:

  • Inwentaryzacja miała objąć ponad 1100 sklepów.
  • Pracownicy na poziomie sklepu mieli zostać przeszkoleni w zakresie metod przygotowania zapasów i zarządzania danymi.
  • Zespół miał zidentyfikować przyczynę i zaproponować sposób zmniejszenia poziomu ubytku zapasów.
  • Raporty musiały być generowane w czasie rzeczywistym.
  • Wymagana była analiza zarówno magazynów, jak i hali sprzedaży.

REZULTATY

Sainsbury’s zlecając firmie RGIS inwentaryzację ponad 1100 sklepów osiągnął następujące cele:

  • Wszystkie ponad 1100 sklepów zostało policzonych zgodnie z przygotowanym planem i w ustalonym czasie.
  • Opracowane zostały dokładne raporty generowane w czasie rzeczywistym o ubytkach zapasów według regionu, sklepu, działu i produktu.
  • Firma Sainsbury’s konsekwentnie zajmowała pierwsze miejsce w kategorii „Najlepsza dostępność produktu” w magazynie Grocer.
  • Każdego roku w czasie trwania 1500 inwentaryzacji zostają zliczone zapasy o wartości 2 miliardów funtów.
  • Sainsbury’s zwiększył rentowność, dzięki zmniejszeniu poziomu utraty zapasów i zwiększeniu sprzedaży.