Inwentaryzacja supermarketów w celu identyfikacji poziomu ubytku zapasów
Sainsbury’s jest jednym z największych sprzedawców żywności w Wielkiej Brytanii. Posiada ponad 1100 sklepów oraz ponad 90 000 różnych produktów dostępnych dla klientów. Poza żywnością oferuje klientom również odzież, artykuły pierwszej potrzeby i usługi finansowe.
WYMAGANIA
Sainsbury’s potrzebował niezawodnego partnera specjalizującego się w inwentaryzacjach, ponieważ:
- Potrzebował zrozumieć powody utraty zapasów.
- Wymagał najwyższej dokładność wszystkich zebranych danych.
- Oczekiwał strategicznego planu wykonania usługi we wszystkich sklepach.
- Potrzebował bezstronnego i weryfikowalnego przeglądu wszystkich zapasów.
ROZWIĄZANIE
Sainsbury’s postanowił współpracować z RGIS, aby zrealizować inwentaryzację we wszystkich sklepach w całym kraju. Wymagania były następujące:
- Inwentaryzacja miała objąć ponad 1100 sklepów.
- Pracownicy na poziomie sklepu mieli zostać przeszkoleni w zakresie metod przygotowania zapasów i zarządzania danymi.
- Zespół miał zidentyfikować przyczynę i zaproponować sposób zmniejszenia poziomu ubytku zapasów.
- Raporty musiały być generowane w czasie rzeczywistym.
- Wymagana była analiza zarówno magazynów, jak i hali sprzedaży.
REZULTATY
Sainsbury’s zlecając firmie RGIS inwentaryzację ponad 1100 sklepów osiągnął następujące cele:
- Wszystkie ponad 1100 sklepów zostało policzonych zgodnie z przygotowanym planem i w ustalonym czasie.
- Opracowane zostały dokładne raporty generowane w czasie rzeczywistym o ubytkach zapasów według regionu, sklepu, działu i produktu.
- Firma Sainsbury’s konsekwentnie zajmowała pierwsze miejsce w kategorii „Najlepsza dostępność produktu” w magazynie Grocer.
- Każdego roku w czasie trwania 1500 inwentaryzacji zostają zliczone zapasy o wartości 2 miliardów funtów.
- Sainsbury’s zwiększył rentowność, dzięki zmniejszeniu poziomu utraty zapasów i zwiększeniu sprzedaży.