Poprawne oznaczenie alejek w sklepach detalicznych

Sainsbury’s: jedna z największych sieci supermarketów w Wielkiej Brytanii, posiadająca ponad 650 głównych sklepów i 700 sklepów wielobranżowych, potrzebowała wsparcia RGIS, we wprowadzeniu standardu znakowania alejek na terenie wszystkich sklepów.

WYMAGANIA

Sieć Sainsbury’s wybierając RGIS do zarządzania projektem wdrożenia ujednoliconego oznakowania alejek we wszystkich sklepach miała następujące oczekiwania:

  • Przygotowanie centralnego planu rozłożenia przestrzeni handlowej, który dokładnie odzwierciedli numery identyfikacyjne alejek w sklepach
  • Umożliwienie przeprowadzania okresowych pomiarów przestrzeni w każdym sklepie
  • Opracowanie planogramów dla konkretnych sklepów tak, by móc sprawdzić czy identyfikatory alejek są poprawne

ROZWIĄZANIE

Firma RGIS współpracując z supermarketem Sainsbury’s zapewniła:

  • 2-3 doświadczonych audytorów na 3-4 godziny w każdym sklepie, którzy porównali rzeczywiste oznakowanie alejek z główny planem rozłożenia przestrzeni handlowej
  • Sprawną identyfikację źle umieszczonych, zagubionych oraz zniszczonych oznaczeń
  • Wymianę etykiet na nowe, zgodnie z aktualną numeracją alejek w każdym ze sklepów

REZULTATY

Współpraca z firmą RGIS pomogła supermarketom Sainsbury’s w następujący sposób:

  • Umożliwiła zarządzanie powierzchnią sprzedaży w sposób centralny, dzięki czemu klient uzyskał pewność, że każdy sklep ma taki sam układ
  • Potwierdziła, czy właściwe produkty są przez cały czas dostępne
  • Upewniła, że produkty są w zasięgu ręki i wystawione na właściwych miejscach we wszystkich sklepach