Projekt weryfikacji środków trwałych

Sieć supermarketów o krajowym zasięgu zaproponowała firmie RGIS projekt polegający na weryfikacji składników majątku w jednym ze swoich sklepów.

WYMAGANIA

Sieć supermarketów zleciła usługę weryfikacji majątku w celu ustalenia faktycznego stanu oraz ilości środków trwałych w poszczególnych placówkach. Rozwiązanie to miało służyć optymalizacji kosztów w związku z ustaleniem faktycznej potrzeby zamówienia dodatkowych sprzętów. Według założeń należało wykonać następujące czynności:

  • Przeprowadzić weryfikację składników majątku w trzech sklepach sieci
  • Uwzględnić właściwą lokalizację każdego środka trwałego
  • Zaktualizować istniejący rejestr środków trwałych
  • Dodać nieopisane środki trwałe do bazy majątku

ROZWIĄZANIE

Firma RGIS wyznaczyła zespół mający za zadanie przeprowadzić proces w trzech sklepach klienta:

  • Zespół składał się z trzech doświadczonych audytorów
  • Przeprowadzono weryfikację majątku
  • Sprawdzono i uaktualniono szczegółową lokalizację składników majątku
  • Nowe środki trwałe, które do tej pory nie znalazły się w rejestrze zostały oklejone etykietami oraz dodane do bazy

REZULTATY

Dzięki współpracy z firmą RGIS, klient uzyskał następujące korzyści:

  • Stare oraz uszkodzone składniki majątku zostały zidentyfikowane i oznaczone w celu usunięcia z rejestru
  • Zaktualizowano bazę danych o nowe składniki majątku
  • Dzięki spisowi odnaleziono nieużywane składniki majątku, które okazały się być przydatne w innych sklepach
  • Zoptymalizowano koszty dzięki wykorzystaniu odnalezionych składników majątku zamiast zamówienia nowych