Projekt weryfikacji środków trwałych
Sieć supermarketów o krajowym zasięgu zaproponowała firmie RGIS projekt polegający na weryfikacji składników majątku w jednym ze swoich sklepów.
WYMAGANIA
Sieć supermarketów zleciła usługę weryfikacji majątku w celu ustalenia faktycznego stanu oraz ilości środków trwałych w poszczególnych placówkach. Rozwiązanie to miało służyć optymalizacji kosztów w związku z ustaleniem faktycznej potrzeby zamówienia dodatkowych sprzętów. Według założeń należało wykonać następujące czynności:
- Przeprowadzić weryfikację składników majątku w trzech sklepach sieci
- Uwzględnić właściwą lokalizację każdego środka trwałego
- Zaktualizować istniejący rejestr środków trwałych
- Dodać nieopisane środki trwałe do bazy majątku
ROZWIĄZANIE
Firma RGIS wyznaczyła zespół mający za zadanie przeprowadzić proces w trzech sklepach klienta:
- Zespół składał się z trzech doświadczonych audytorów
- Przeprowadzono weryfikację majątku
- Sprawdzono i uaktualniono szczegółową lokalizację składników majątku
- Nowe środki trwałe, które do tej pory nie znalazły się w rejestrze zostały oklejone etykietami oraz dodane do bazy
REZULTATY
Dzięki współpracy z firmą RGIS, klient uzyskał następujące korzyści:
- Stare oraz uszkodzone składniki majątku zostały zidentyfikowane i oznaczone w celu usunięcia z rejestru
- Zaktualizowano bazę danych o nowe składniki majątku
- Dzięki spisowi odnaleziono nieużywane składniki majątku, które okazały się być przydatne w innych sklepach
- Zoptymalizowano koszty dzięki wykorzystaniu odnalezionych składników majątku zamiast zamówienia nowych